پاورپوینت انواع نمونه گیری و اندازه گیری در آمار

پاورپوینت انواع نمونه گیری و اندازه گیری در آمار

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: PPTX
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 478
قیمت: 44500 تومان

بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت با انواع نمونه گیری و اندازه گیری در آمار در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 42 اسلاید


1- جامعه :عبارت است از همه اعضای واقعی یا فرضی که علاقه مند هستیم یافته های پژوهش را به آنها تعمیم دهیم . به عبارت ديگر ، جامعه مجموعه تمام مشاهدات ممکني است که مي‌توانند با تکرار يک آزمايش حاصل شوند به طور كلي جامعه عبارت است از مجموعه اي از افراد يا واحدها که داراي حداقل  يک صفت مشترک باشند و تعريف جامعه آماري بايد جامع و كامل باشد .


 2- تعريف نمونه گيري :نمونه گيري انتخاب تعدادي از افراد يا اعضا دربين مجموعه وسيعي از افراد است. به نحوي كه بتوان با مطالعة اين مجموعه محدود از افراد ، نتايج را به كل افراد مورد نظرتعميم داد. نمونه گیری فرآیند انتخاب مشاهده ها و تعمیم نتایج مشاهده به کل جمعیت است .


3- نمونه :اولين قدم در نمونه گيري تعريف جامعه مورد نظر است و هدف نوعي نمونه گيري است که تمام افراد جامعه جهت انتخاب شدن شانس برابر   داشته باشند .

 4- خطاي نمونه‌گيري:  پارامتر ثابت است و آماره يك چيز متغيير است اساساً خطاي نمونه‌گيري يعني ميزان تفاوت با شكاف بين آماره و پارامتر است وقتي به وجود مي‌آيد كه آماره و پارامتر متفاوت است و تا حدودي اجتناب ناپذير است….


دانلود فایل

نویسنده: الیسا

هدف از ساخت این سایت راحتی کار دانشجو و دانش اموزان میباشد که بتوانند با خیال راحت تحقیق و ازمایش گزارش کار و ... را از سایت ما دانلود کنند و وقت خود را در زمینه مطالعه صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید