پاورپوینت وال پست و نحوه اجرای آن در ساختمان

پاورپوینت وال پست و نحوه اجرای آن در ساختمان

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 49
حجم فایل: 16483
قیمت: 25000 تومان

بخشی از متن:

پاورپوینت وال پست و نحوه اجرای آن در ساختمان
مقدمه
اعضای غیر سازه ای ساختمان مثل دیوار اگر به صورت اصولی با اسکلت سازه ای و مقاوم سازی ساختمان درگیر نباشند در هنگام وقوع زلزله فرو می ریزند و علاوه بر خسارت های مالی، خطرناک نیز می باشد و ممکن است تلفات جانی هم به بار آورد.وال پست ها به روش های مختلفی، اما اکثرا به صورت تیر، ستون طراحی و کاشت میلگرد اجرا می شوند.


وال پست Wall post کلافی است که در طولهای مشخص برای یکپارچه عمل نمودن دیوار بکار می رود. یک المان غیر سازه ای می باشد که اجرا و عدم اجرای آن به نظر مهندس طراحی ساختمان بستگی دارد. یک کلاف می باشد با طول های مشخص، برای اینکه دیوار یکپارچه عمل کند و دیوار را از اسکلت سازه جدا و نگهداری کنیم، از وال پست استفاده می کنیم. در فرهنگ لغت به معنی نگهدارنده دیوار می باشد. اهمیت استفاده از وال پست در عدم آسیب دیدگی قسمت های اصلی سازه مانند تیر، ستون و سقف ها می باشد. استفاده از آن می تواند تضمین کننده عملکرد مناسب سازه شود.


وال پست وظیفه انتقال نیرو از دیوار به فریم ساختمان را دارد که به واسطه این انتقال نیرو، دیوار دچار تخریب و آسیب دیدگی نخواهد شد. نیرویی که در این جا از آن نام برده می شود، نیروی حاصل از باد یا زلزله می باشد.


به عنوان نگهدارنده دیوار است و سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه باعث استحکام دیوار در برابر باد و زلزله  می شود و کلافی است که در طول های مشخص برای یکپارچه عمل نمودن دیوار بکار می رود و معمولاً به صورت یک تیر- ستون طراحی می گردد و در انتهای سالن های صنعتی و به طور کل فریم های با دهانه بالا که انتهای آن با دیوار پوشش می گردد، قرار می گیرد. و می تواند فلزی یا بتن آرمه باشد. و نوع فلزی آن معمولاً به صورت پروفیل نبشی، ناودانی و یا قوطی می باشد.

دانلود فایل

نویسنده: الیسا

هدف از ساخت این سایت راحتی کار دانشجو و دانش اموزان میباشد که بتوانند با خیال راحت تحقیق و ازمایش گزارش کار و ... را از سایت ما دانلود کنند و وقت خود را در زمینه مطالعه صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید